torsdag 14. oktober 2010

Skal slutte med godbiter jeg nå....

I kveld trente jeg bare med belønninger i miljøet, og har ikke sett han så gira på lenge!! Birk går som oftest løs på tur, under forutsetning av at han stopper ved veikryss, oppsøker meg når vi møter folk og fe etc. Dette er han ganske drilla på og gjør mye automatisk, så i dag gjorde jeg det bare litt vanskeligere for han. I steden for bare å stoppe og ta kontakt måtte han gå i utgangsstilling og noen ganger gå litt fri ved foten for å få versågod til å løpe videre, snuse, markere etc. Han ble først litt frustrert over at jeg krevde mer enn vanlig, men etter noen repetisjoner skjønnte han hva som skulle til og han kom forere og fortere inn på plass :) Dette skal vi gjøre mer av!

Kanskje jeg skal gjøre litt av det samme når jeg kommer hjem også, da er han jo helt vill etter å hoppe og hilse og leke og hurra meg rundt.

En annen superbelønning er å få på seg halsbånd, det betyr jo ut på tur! Han blir helt vill ved synet av det. Kan jo f.eks. trene bli (sittende, stående, liggende) mens jeg henter det og til slutt setter det på og vi går ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar